Ik ben zakelijk klant van ABNAmro en betaal jaarlijks aanzienlijke kosten voor mijn betaalrekening waar ik vanaf het bestaan van mijn BV een positief saldo heb gehad. Iets meer dan een maand terug heb ik een foutieve betaling uitgevoerd naar België waar een deel van mijn domeinnamen gehost worden en waar ik een shared-server heb t.b.v diverse websites.
Mijn hostingspartij had het rekening nummer veranderd terwijl ik dit niet in mijn administratie had gewijzigd.
Als zakelijk klant van ABNAmro verwacht je een oplossing via de klantenservice / meest gestelde vragen. Via de FAQ helaas geen antwoord op vraag:
wat moet ik doen als er een foutieve overboeking buitenland is gedaan?
Storneren NL betalingen zijn geregeld, maar er is geen informatie op de website beschikbaar t.b.v een foutieve buitenlandse betaling.
ABNAmro biedt een telefoonnummer voor zakelijke klanten, gelukkig is het nummer voor mij dezelfde als die van de groot verdieners
Het vervelende is dat als je dit 088 nummer belt je vervolgens in een telefoon-loop terecht komt waarbij het vrijwel onmogelijk is om een mens aan de lijn te krijgen. Dus opzoek naar een contact mogelijkheid via e-mail en deze bleek toch de snelste weg om de foutieve buitenlandse betaling te corrigeren.
Was ik nog zelfstandig ondernemer geweest dan had ik minimaal 1 uur moeten declareren tbv contact leggen met mijn bank en dus vanwege slechte service waar ik genoeg voor betaal.